.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کواکبیان شعار انتخاباتی خود را اعلام کرد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

مصطفی کواکبیان به تشریح شعار انتخاباتی خود پرداخت و افزود: "زنده باد اصلاحات" شعار انتخاباتی ماست اما نام دولت آینده را "اخلاق" نام‌گذاری کرده‌ام. شعار انتخاباتی‌ام را براساس فلسفه الگو بودن انقلاب اسلامی برای سایر کشورها و ملت‌های مسلمان انتخاب کرده‌ام.

کواکبیان با اشاره به بحث تحریم‌ها علیه ایران گفت: بحث ویژه این تحریم‌ها به روابط میان ایران و آمریکا برمی‌گردد چرا که ذات انقلاب با منافع آمریکا در تضاد است و فقط در این 8 سال اخیر نبوده است.

وی ادامه داد: در این سال‌ها شورای امنیت هفت قطعنامه علیه ما صادر کرده است و علاوه بر آن قطعنامه‌های یک جانبه‌ای از سوی آمریکا و اروپا علیه ایران صادر شده که این تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف کالا، بیمه و کشتی‌ها است.

دبیر کل حزب مردم سالاری تصریح کرد: با رویکرد تخصصی و کار کارشناسی درست می‌توان رابطه با آمریکا را در 6 ماه برقرار کرد که این امر بر اساس عزت، مصلحت، حکمت، اقتدار ملی و قدرت ملی خواهد بود. درباره رابطه با آمریکا دو رویکرد وجود دارد در رویکرد اول عده‌ای معتقدند باید باب رابطه با آمریکا را بست و نباید آن را دنبال کرد و هر کسی در این راستا تلاش کند مفتون و از اصول انقلاب خارج شده است. رویکرد دوم بر این امر مبتنی است که ما می‌توانیم با آمریکا رابطه داشته باشیم و مخالف این امر نیستیم اما باید حاشیه‌های مورد نظر و خطوط قرمز مورد تاکید مقام معظم رهبری را رعایت کرد.

کواکبیان گفت: باید به این امر توجه کرد که {لزوما} بعد از برقراری رابطه با این کشور همه امور گل و گلستان {نمی}شود اما حداقل از خصومت ورزی وحشیانه و بهانه‌گیری آنها علیه ما کاسته می شود و قطعاً تحریم‌های جدیدی نخواهیم داشت.

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: من با توجه به رویکرد دوم عرض می‌کنم که با برنامه‌ریزی می‌توان این روابط را برقرار کرد چرا که من تنها کاندیدای دکتری دوره علوم سیاسی هستم و با توجه به تجربه‌ای که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشتم اعلام می‌کنم که این کار امکان پذیر است.

کواکبیان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه تضمینی وجود دارد که با آمریکا رابطه برقرار کنیم و تحریم‌ها برداشته شود؟، اظهار داشت: در اینکه ما دارای تضاد جدی با آمریکا از اول انقلاب بوده‌ایم شکی نیست اما این تضادها را چین و روسیه و دیگر کشورها نیز با آمریکا دارند. اما پیش آمده که در بعضی مقاطع آمریکا با کشوری که رابطه دارد تحریم‌های یک جانبه‌ای را صورت داده و این نوع تحریم با این که شورای امنیت پیگیری کند و قطع نامه صادر شود متفاوت است.

این کاندیدای اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوالی که در جریان انتخابات سال 88 عمده بهانه جریان اصلاحات برای شکست در انتخابات ریاست جمهوری تقلب بود، آیا شما هم عقیده داشتید که تقلب صورت گرفته است یا خیر؟ افزود: من از ابتدا اعتقادی به تقلب نداشتم و در همان روزهای اول اعلام کردم هرچه بخواهید تخلف شده است اما تقلب را رد می‌کنم.  24 خرداد 88 اولین اصلاح‌طلبی بودم که در گفت و گو با شبکه خبر اعلام کردم بین معترضین به نتیجه انتخابات و عناصر برانداز نظام باید تفکیک قائل شد و عقیده داشتم اگر ابهامی وجود دارد باید اعتراضات به صورت قانونی مطرح شود و لشکرکشی خیابانی راه به جایی نخواهد برد.

کواکبیان تصریح کرد: بر مبنای تخلف احتمالی در انتخابات وزیر بازرگانی به مجلس هشتم فراخواندیم و اعتراض کردیم که چرا سود سهام عدالت درست شب انتخابات واریز شده است. ‌ در شرایط حاضر هم شاهد این تخلفات هستیم مثلا همین برگزاری مراسم تقدیر از خادمان نوروزی که می‌گویند بالغ بر 40 میلیارد تومان هم هزینه داشته است یکی از موارد تخلفات دولت است که از بودجه بیت‌المال چنین هزینه‌هایی را صرف می‌کند./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.435 seconds.